Abyste měla dostatek energie i potřebných živin pro sebe i pro své miminko, je nutné se i v období kojení stravovat zdravě.

Zdravá strava při kojení

Pokud kojíte, energie a živiny, které ve stravě přijmete, se využijí ve vašem těle a přechází i do mateřského mléka. Mateřské mléko je v některých případech jediným zdrojem potravy pro nejmenší děti. V případě, že dítě nekojíte, i tak je pro vás zdravá strava velmi vhodná - díky vyvážené zdravé stravě si udržíte dobrou kondici a budete mít dostatek energie.

Kolik kalorií navíc bych měla sníst, když kojím?

Kojení klade na tělo ženy určité nároky – denně byste tedy měla přijmout zhruba o 500 kcal více než žena, která nekojí.

Proto je důležité pravidelně jíst a nezapomínat ani na zdravé svačinky, které vám pomohou doplnit energii.

Na diety při kojení raději zapomeňte

Během kojení rozhodně nezařazujte přísné nebo jednodruhové diety, vhodné není ani hladovění – jak pro vás, tak i pro dítě by toto bylo negativní. Raději se soustřeďte, aby byla vaše strava pestrá, přijímala jste dostatek ovoce a zeleniny a dalších důležitých zdrojů živin.

Co jíst při kojení?

Nejde jen o to, kolik toho sníte, ale také co jíte. Vhodné je zařazovat pravidelně dostatek potravin. Mrkněte na naši infografiku a zjistěte z čeho by se měl skládat jídelníček kojící maminky, jaké potraviny jsou vhodné při kojení a doplnění důležitých živin.

 

Zdravá strava dodá vám i vašemu děťátku energii, kterou oba tolik potřebujete. Samozřejmě to neznamená, že občas nemůžete zhřešit nějakým tím pamlskem!

Trápí vás padání vlasů? Zjistěte, jaké potraviny by neměly chybět ve vašem jídelníčku v článku padání vlasů po porodu a při kojení!